Sunday 19 August 2012

Day 17 : 19.08.12

 Oleh kerana hari ini adalah Hari Raya Aidilfitri yg pertama. So of course aku memang tak jaga pemakanan. main bantai ja.dalam duk bantai-bantai tu aku takut juga kang berat aku naik. pas raya ni balik Tawau nak timbang berat udah. Uwaaa...Aku tak rasa ada orang perasan berat aku dah turun coz orang duk mengata lagi yang aku ni gemuklah, bulatlah, tembamlah, besarlah..woi korang-korang yang duk mengata aku tu tak sedar ke hati aku terluka dengan kata-kata nista korang tu. walaupun aku duk gelak-gelak je bila dikata begitu tapi dalam hati parah...Ini yang buat aku nekad nak kuruskan badan selain untuk kesihatan diri sendiri and tentunya salah satu ikhtiar aku nak dapatkan zuriatku sendiri.Tu yang kadang-kadang malas nak pi ziarah sanak saudara..tak habis-habis cakap..kesiannya ko belum lagi ada anak.yela nak buat macam mana akuni bukannya kilang..kalo boleh skangni pun aku nak ada anak..ok la melalut pula aku..
 So aku sangat pasti korang memang tau juadah-juadah kalo bertamu time raya tak payahlah aku sebutkan.suma aku bantai ja.tapi aku minum teamix tu dalam 400 ml pada waktu pagi, tengah hari dan malam. Sebelum aku mandi subuh tadi aku bantai minum air putih 1L. Then aku pastikan aku minum air putih banyak berbanding air manis. tapi yang tak tahan tu aku kencing-kencingla..nak pi kubur arwah atuk dan nenek pun kena singgah ke stesen minyak nak buang air..hehehe..Nanti aku citer perjalanan aku sepanjang Sipitang ke Tawau..

No comments:

Post a Comment