Sunday 19 August 2012

Balik kampung

 Pada tanggal 17.08.12 merupakan tarikh aku balik kampung..setelah beberapa bulan berada di Tawau (Tawau ni tempat asal suamiku, skangni kami menetap di sini). Flight kami pukul 5.00 pm naik AirAsia..dijangka tiba di Kota Kinabalu pukul 5.50 pm.Pukul 3 pm lagi aku dah siap setelah mengemas, mencuci pakaian dan packing barang dari malam, sambung ke sahur dan belum tidur lagi (actually aku baru nak landing tiba-tiba ja anak buah aku menangis dan menjerit-jerit membuatkan aku tak mengantuk so aku bantulah ibu mertuaku membungkus buras). Pukul 3.50 pm adik iparku datang untuk hantar kami ke airport. Kami tiba di airport pukul 4.15 pm...buat pengetahuan korang aku mati-mati ingat flight kami pukul 5.30 pm so aku relaks ja. Aku heran juga kenapalah suamiku tu kelam kabut nak drop in barang..rupanya flight kami pukul 5.After drop in barang, beli air mineral 500 ml ja (1 botol).Terus masuk ke balai berlepas. Aku terus pi surau solat qasar dan jamak.Pukul 4.40 pm kami diminta masuk kabin kapal.


Suami tengah beratur

Herannya ramai pula bangsa Cina nak pi Kota Kinabalu, dorang pun nak raya ke???
Beg yang berisi buras dan barang penjagaan diri

Kepenatan berbaris

Kami sampai Kota Kinabalu dalam keadaan cuaca hujan lebat. Habis basah..
Cuaca buruk

Sabar menunggu beg-beg kami

Oleh kerana, my sister yang datang ambil kami singgah ke servay dulu so kami berbuka puasa dulu di airport tetapi malangnya penuh. yela hanya dua ja restoran di airport airasia KK ni. satu KFC dan satu lagi Asian Delight.mujurlah aku ada bawa kurma 2 biji dan dah beli air mineral 500 ml. Berkongsilah dengan si suami..kemuadian aku pi jalan-jalan beli donut di Dunkin Donut (perisa raspiberry, apple dan kacang).Kongsi juga dengan encik suami. Lastly, kami dapat makan di Asian Delight..

Order milo dan kopi panas

Mihun kari laksa order by encik suami (one my fav)

Mihun tomyam order by me

Oklah kan..pastu kami bergilir solat qasar dan jamak di surau yang bersebelahan dengan restoran ini (salah satu sebab kami pilih yang bukan KFC) walaupun agak mahal. Suma di atas berjumlah RM 30.80

 My sister tiba, encik suami ambil alih drive hingga ke Sipitang. Kami just singgah di petronas beli air mineral (yang mana aku buat teamix+aloe dalam 500ml air). Kami tiba di rumah pukul 10.50 pm. Aku tido pukul 12.40 am dah. susah mata ni nak lelap..Suami pula terus membantu adik lelaki ku memotong daging (shhhh...daging payau).Adik lelaki aku yang pernah citer mengajar kat Meligan tu (klik di sini) Dia dah belajar memburu ngan orang-orang di sana..ish..ish..so kalo korang nak merasa daging payau, jemputlah datang umah raya ni..

Still be continue...



No comments:

Post a Comment