Thursday 8 September 2011

Kureng asam punya mesin ATM...

 Last night aku pi satu bank ni. Aku ingat mo masukkan duit ganti semula duit simpanan yang aku keluarkan dulu. Aku cucuk kad pada satu mesin ATM tu satu kali gagal "KAD TIDAK BOLEH DIPROSES'. So suamiku suh pi ATM yang kedua...try masuk kad.."SILA MASUKKAN NO PIN ANDA". Aku masukkan no pin then duit. Mesin ATM tu pun mengira dan mengeluarkan 1 duit RM50. Tiba-tiba mesin tu 'hang' then keluarkan kad ATM aku tetapi menelan duit aku sebanyak RM 450. Waaaaaaa.....
 Aku tel hotline pelanggan macam-macam pula ditanya dahla suara bukan main kecil n halus. Berapa kali aku ter 'ha', 'ha' (situasi tidak mendengar suara yang halus itu). Lastly, dia bagitau nanti saya akan buat report untuk puan, tetapi esok puan buat pula aduan di kaunter bank ye. Terima kasih, ada apa-apa lagi masalah?
 Aik macam perli ja..dia tak tau ke RM 450 tu cukup untuk makan satu bulan..yela taula aku ni bukannya orang kaya yang hilang berpuluh ribu.
 Apapun, tak baik marah-marah (pujuk diri sendiri). Istigfar banyak-banyak...K aku tak mo jadi orang yang suka tensen. Be happy and cool. Cuma kurang suka statement "kalau happy ja, mesti ada jadi yang tak kena". Sangat tidak suka statement itu, jangan ulang lagi pernyataan itu ok!!!!

No comments:

Post a Comment