Thursday 9 January 2014

Diary Challenge 90 Days

Assalammualaikum...untuk menunjukkan aku betul-betul serius untuk hidup sihat, maka aku buat Diary 90 Days.actually buku ini sudah wujud dari tahun 2011 tapi aku yang tak konsisten.insyaAllah aku akan  konsisten supaya aku rasa lebih sihat dan bermakna..ingat diet ini bukan untuk berat badan jak tapi diet ini adalah cara hidup (kata-kata untuk aku tu...).


Apa yang aku rasa setelah hari ke 11 bersenam dan diet ialah aku rasa semakin bertenaga, rasa cergas, tak lagi muka nampak lesu dan yang paling penting aku sudah ada stamina.dulu naik tangga tingkat 1 pun rasa semput gila sekarang ini alhamdulillah..insyaAllah akan berkekalan..sebenarnya yang paling penting aku tak rasa backpain udah dan rasa mudah nak solat.hm..banyaklah kebaikannya.oye mood pun tak swing dan kurang stress.kalo stress buat burpees banyak-banyak..hehehe..


Maaflah gambar kurang jelas..nanti korang search ja kat internet..burpees ni yang paling aku lemah baru buat 5 macam nak putus nafas udah..tipulah kalo aku cakap tak nak quit nak jak berhenti nak jak taknak buat..so buat-buat pekakkan telinga mendengar bisikan-bisikan jahat itu kita buat ja.once dah buat kita akan rasa best dan bersyukur tidak mendengar kata-kata jahat itu..

4 comments:

  1. Serious...i pun kalah dengan burpees... mmg rasa nk putus napas... huhuhuhu...

    ReplyDelete
  2. ingatkan aku sorang jak rasa gitu..tapi burpees memang workout yang bagus.

    ReplyDelete
  3. Macam menarik je nak cuba burpess ni... :)

    ReplyDelete
  4. Sangat menarik..ini workout satu badan.awal-awal buat dulu baru 2 burpees sudah semput gila..ini kira senaman cardio.

    ReplyDelete