Saturday 4 January 2014

Challenge 90 Days

Bismillahirrahmaanirrahim...tahun ini aku start dengan refresh baru iaitu nak turun berat badan dan nak lawan sakit PCos.tiap-tiap petang aku try workout 30 minutes.Alhamdulillah baru 5 hari sudah menampakkan hasil iaitu ada orang tegur muka nampak kurus.wa..tambah semangat.aku akan cuba hilangkan masalah kegemukan badan ini.aku tukar pelan pemakanan.cuba untuk cari gluten free atau paling kurang kandungan gluten.nak lari terus dari makan nasi idaklah.dah nama orang Malaysia membesar dengan makan nasi tiba- tiba nak ubah pi pemakanan barat.uish susah..so aku cuba buat pemakanantu biar realistik tapi terkawal.junk food aku akan cuba avoid.last makan junk food 27 hb Dis 2013..aku cuba untuk lebih banyak makan di rumah.masak sendiri supaya aku boleh kawal kandungannya terutama MSG.ok bersama-sama kita menjadi lebih baik dan sihat.ada tak kawan-kawan yang nak buat challenge terutama tentang eat healthy dan weight loss.nak join plsss?!!

No comments:

Post a Comment