Monday 13 January 2014

Selsema buat aku bercuti

Hari Jumaat aku teman en suami ke bank, aku ambil kesempatan round kedai stationary.nak beli majalah or buku takda yang berkenan.hujan pula turun renyai-renyai.akhir-akhir ini hujan selalu turun terutama petang.hari ini kami buat workout sikit ja.asal berpeluh.malamnya aku rasa lain macam..esoknya before pi meeting aku buat kerja rumah yang hanya sempat dibuat weekend.memang berpeluh gila la.tapi balik meeting tengahari tu aku dah rasa semacam.aik macam nak demam.pas zohor dan makan bihun goreng yang aku masak pagi tadi, aku bantai tido.en suami ajak tengok cita hindustan pelakon favorite aku Pretti Zinta pun aku tak layan dah..sah aku demam.jadi takda workout hari ini.malamnya aku pi makan steamboat ngan en suami.tapi yela tekak demam dan mungkin perut aku dah kecil aku boleh makan sikit ja.dan maaf aku lupa ambil gambar.insyaAllah kalo aku pi lagi aku ambil gambar.sedap..kena pula hujan-hujan.siap ada bakar-bakar.macam ala-ala korea gitu.cuma aku rasa kuah tomyamnya tu pakai yang segera.itu yang tak best...balik tu pas solat tidolagi.aik...memang esok pagi aku dah demam.biasa hujung minggu kami akan pi pasar dan pasar minggu untuk beli stok seminggu.tapi hari ahadni aku rasa tak larat.aku bangun masak sarapan, tido balik.bangun masak tengahari tido balik.sampaikan kelas fardu ain pun aku tak pi (ustazah kelas fardu ain tu siap sms lagi bagitau ada kelas, huhuhu)..en suami pun demam sekali.lemah sungguh badan..so masuk hari ini sudah 4 hari tiada workout.cuma buat kerja rumah ja bagi berpeluh.itupun pakai sweater.punya rasa sejuk..kat Tawau sekarang cuaca mendung saja.still aku tak nak makan ubat lagi.aku cuma ambil cuka epal, madu, minum air lemon 2L dan ambil vit C..k wish me makin ok.

2 comments: