Wednesday 27 November 2013

Hari yang memenatkan

Well..well..hari ini pas solat subuh aku tido balik (which is sangat tidak bagus, nanti rezki dipatuk ayam petikan kata2 dari filem ketika cinta bertasbih..best filem tu).then aku terbangun bila dengar anak buahku menangis coz ibunya nak pi keja (lupa nak gtau aku stay umah mentua coz my en suami pi jaga exam..isk2x).salah satu sebab kenapa kami lambat pi bercuti.then aku pun bangun tido la..takkan nak tido balik kan..so melayan karenah 3 orang anak buahku tu yang sangat kecoh (maklumlah semua pompuan jadi mulut tu masyaAllah macam bertih jagung, suma benda ditanya).dorang minta ajar buat perahu la, kapal la n mulut itik daripada kertas yang ntah dari mana dorang pi rembat.sabar jela.dalam pukul 10 lebih gitu, en suami balik terus ajak balik umah.aku baru ja berkira2 nak masak tengahari di umah my MIL.dah siap potong2 sayur.so tinggalkan jela pesan ngan pengasuh bebudak tu suh sambung buat keja.actually en suami nak pi tempat kejanya nak pi kira stok so dia ajak skali.mula2 pi makan tengahari dulu...yippie tak payah masak.walaupun aku dah menapau sayur2 dari umah my MIL.oppss lupa nak gtau my MIL tu pekebun sayur n merangkap penjual sayur.sebab tu aku suka tapau sebab sayur masih fresh..dipetik dari kebun.pas makan, pi solat.then mula kerja mengira stok.gila eh.dari pukul 1.30 hingga 4.20 pm.penatnya...macam nak patah pinggang aku..oleh kerna kepenatan aku rasa lapar gila so en suami belanja makan mee goreng n milo ais (sangat tidak bagus untuk diet pcos aku, tu yg susah nak makan di luar).then time ondeway nak balik umah, nampak orang jual pau.beli lagi pau ayam.wa....kenyang gila.sampai umah terus tertido sampai maghrib gara2 kepenatan yang melampau..kesimpulannya hari ini aku penat..stress eh air xda lagi kat umah.sabor jelah.

No comments:

Post a Comment