Tuesday 26 November 2013

I'm back

Cuti dah berapa lama baru ada masa nak meng'update'.pemalas bebenor...aku cuma buat blogwalking dan fb walking (ada ker perkataan atau sesajer ko buat perkataan baru).sebenarnya aku xbrapa reti nak meng'update' dengan menggunakan ipad.taula orang kampung ni yang terperuk nun jauh di pedalaman sabah..wassap tak reti, twitter tak reti, ntah pape lagi yg terkini.cian kan...(buat muka sedih korang ye).ok, time ni aku try menaip guna laptop en suami..tapi aduhai bikin sakit jiwa dengan kekunci backspace nya yang dah bengong..so abaikan gara2 nak meng'update' blog kesayangan ku ini.(sayang ke entahlah..buat muka konpius)..so walaupun dah cuti tapi banyak gila kerja sekolah yang perlu dibuat dan dilaksanakan sampai aku sampai jemu nak buat..nak tengok pun dah malas.orang cuti is cuti, akuni cuti pun kerja (macam dapat gaji ot ja padahal langsung takda).korang pun tau kan beban kerja guru kan (sapa kata kerja guru ni senang, weekend langsung tak cuti pun turun juga pi sekolah).end pasal kerja.. 
psst..baru2 ni aku dibawa pi berurut oleh en suami.oleh kerna en suami nak berubat cara tradisional, aku turutkan ja.tentang IUI tu, ingat nak mula tahun depan.bak kata bidan tu, rahim ok normal (sama macam kata doktor).ntah napa belum mengandung, bidan tu kata (dalam hati aku itu kan urusan Allah swt).cuma bidan tu kata gerak darah (kalau bangsa sebelah suami namanya sando) macam lemah dan kadang2 takda langsung.aku tanya gak pe tandanya tu, so bidan tu pun kata itu tanda rahim kurang subur.dalam hati aku mula menangis, macam2 aku pikir masa bidan tu duk pegang2 perut aku.tapi macam tau2 ja bidan tu, dia kata lah ada juga yang boleh mengandung, insyaAllah.usaha dan terus usaha..tenang sikit hati akuni.so aku tekad dalam hati, aku akan lawan penyakit PCOS aku ni (masalah hormon progestrone rendah)..aku akan lawan...sampai aku berjaya.memang banyak juga laman web pasal pcos ni aku baca n aku cuba ubah diet pemakanan aku mengikut acuan sendiri (yela manalah tekak lalu kalo hari2 western food, en suami bukan suka pun).tapi aku perasan en suami slalu belikan aku roti wholemeal tanpa disuruh kalo dulu bukan main liat lagi nak belikan.ini dah belikan tanpa disuruh, dia tau isterinya ni sedang berdiet untuk melawan penyakit supaya boleh mendapatkan zuriat.terima kasih en suami..(luv u till jannah, insyaAllah).insyaAllah aku akan cuba update pemakanan dan vitamin yang diambil.k chaiyo2x..jom kita layan gambar anak buahku yang baru lahir tahun ni..huhuhu aku juga yang belum bertambah ahli keluarga..k jangan sedih2x..lap air mata tu,,,bina semangat baru.
Anak sulung adik lelaki aku Muhammad Hanif Zikri bin Mohd Syahri


Anak ketiga adik perempuan aku (belum ada nama, baru lahir hari ini)
Cumil kan...sabar ye nantikan kedatangan ummi kamurang yang jauh ini..ish tak sabar nak gomol2x pipi budak 2 orang ini..ini sebelah keluarga aku.sebelah en suami pun ada 2 adik iparku yang sedang mengandung.mungkin sama nanti due nya tu.yang sorang tu dah ada anak kembar perempuan (anak sulung), yang sorang lagi tu baru kahwin bulan 6 tu..
Adik ipar bersama my FIL dan MIL

2 comments:

  1. Rezeki setiap insan lain2, sabarlah. Ada hikmah semua yang terjadi. Easier said tapi kalau kita redha, nikmat yang paling manis akan terasa. ;) nasihat untuk aku juga ni.

    ReplyDelete
  2. Yup betul tu.thanks a lot err..aku cuba untuk belajar redha.:)

    ReplyDelete