Sunday 30 December 2012

Berpantang dan citer azam 2013

 Aku stay di umah skang ni.bosan...gila..nak buat keja pape pun tak dapat coz gerak sikit jak sakit..kena pantang makan especially telur n seafood.nak bagi luka tu cepat sembuh.bosan....tambah lagi aku tengah peod..aiseh.aku makan pati haruan n gamat ja..lain-lain takda.k la tak lama lagi nak keja..mood nak keja belum datang lagi ditambah ngan sakit ini..so uncomfortable situation...
 K la citer pasal treatment aku nak TTC ni:

2007 : clomid (on-off) dan ubat turunkan darah peod
       biodex
       produk Elken (kurang sesuai)
       Berurut
       Perubatan Islam, ambil madu

2008 : clomid (on-off) dan ubat turunkan darah
       biodex
       HPA
       Jus Kismis As-Syifa
       Berurut
       Perubatan Islam Darussyifa (ok saja)

2009 : clomid (2 bulan ja coz bleeding ja)
       HPA 
       Jus Kismis As-Syifa
       Buah Hawa
       Produk Bidadari
       Reflexology, berbekam, ambil madu

2010 : Makan goji
       Transfer-factor
       Metformin (7 cycle)
       Monavie
       Perubatan kampung

2011 : Biodex (2 bulan ja)
       Peod tak datang dalam 9 bulan tahun ini
       Reflexology :nufera, susu kambing, jus mengkudu, kismis.
       Cocoa collagen
       Berurut 
      :makan madu ngan telur ayam kampung, bengkoang, tauge
       
 Lastly aku decide pi dr pakar di hospital kerajaan, yang mana semua ujian terpaksa dibuat dari awal. Aku makan clomid lagi untuk 550mg ja pastu dr suh stop nanti kang kanser kat ovari pula.

2012 : Clomid (550mg) dan ubat turunkan darah (2 kali)
       SK Kishbun dan Hulba Kishbun (mula bulan Ogos on-off)
       Herbalife
       Lap n dye

Plan tahun 2013:

SK Kishbun, Hulba Kishbun (habiskan satu botol) + madu, susu kambing + kurma, EPO, Habbatussauda, EPA (belum beli), vitamin E (tengah cari), kalau boleh nak tambah vitamin C. tengah berkira-kira still nak ambil herbalife atau tidak (kosnya tinggi sangat...).doakan aku ye untuk tahun 2013..
       

       

2 comments:

  1. Salam, salam perkenalan ye....singgah dari blog saya (seindahmimpiku)! Semoga kita sama-sama berusaha mendapatkan impian hati kita yg satu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam perkenalan juga..kita berusaha dengan lebih gigih untuk tahun 2013..semoga membawa kenangan yang indah.

      Delete