Monday 5 December 2011

Berbekam..takut?????????

 Actually aku tak sangka pun aku akan berbekam. actually kol Kak Zaini tu untuk encik suami coz dia selalu mengadu pening-pening. tapi apabila sampai sana akak tu cek tangan and mata aku. nah...terus dia suggest rawatan.aku pun blur..blur..pun iya-iya jela. buat pengetahuan korang, aku ni sangat penakut dengan jarum and dilukakan..takut sakit konon.hehehe..so aku buat rawatan kryp untuk sakit tulang belakang ku ini (memang aku selalu sakit pinggang terutama kalo dah lama berdiri or jalan jauh, tak tahan), rawatan akupuntur (untuk nak dapat anak)---> teringat cerita di mana si jangeum yang salah mencucuk perut guru tabibnya menyebabkan gurunya sakit..terus dup dap dup dap jantungku.tapi actually tak sakit pun macam kena gigit semut ja kecuali yang di kaki ja.memang sakit. bab berbekam pula..actually tak sakit time dilukakan oleh jarum coz kulit dah kebas masa itu (dipam kulit kita tuh). cuma bab aku tak tahan bunyi tembakan jarum di badanku taulah aku punya otak fikir bukan-bukan ja.hehehe..aku berbekam di kepala, di leher, di belakang badan, di pinggang dan di kaki.best sebenarnya kalo kat kepala tu. tambah lagi aku ni memang ada migrain, time di pam tarik tu hilang sakit kepalaku. part yang paling best, bila korang bangun pagi esoknya suma sakit badan dah hilang dan badan terasa ringan ja.syok betul..malam pun tido lena sampai terbabas subuh kami (suami isteri) pukul 5.40 am. dahsyatnya..tu subuh dinosaur dah. badan tu rasa macam di urut cuma bezanya kalo diurut besoknya ada rasa sakit-sakit badan tapi berbekam rasa ringan badan. aku suggestla kalo yang ada sakit belakang tu (yang pernah jatuh terduduk time muda-muda dulu) buatlah kryp sedap sangat bila dengar bunyi prak..prak..dan tak sakit pinggang lagi..he..k la chow dulu ye.lain kali citer lagi..

No comments:

Post a Comment