Tuesday 22 November 2011

PERUBAHAN...

 Setiap manusia hendaklah sentiasa berubah dan semestinya perubahan itu hendaklah ke arah kebaikan ye..bukan ke arah kejahatan. Aku cuba nak positifkan diriku..tapi tak dapat2x. Lastly aku mendekatkan diri pada Allah swt. Alhamdulillah aku semakin tenang. Hilang semua perasaan moody2x seperti mo marah2x ke, mo nangis2x ke, mo rasa bosan2x ke dan etc.
 Aku bukanlah orang yang terbaik dalam memberi nasihat tetapi aku pasti ramai yg sedang dilanda kemurungan dan kegelisahan seperti aku di luar sana. Memanglah kamu akan kata "ala cakap senanglah". Tapi aku aku dah buat barulah aku cakap so "DON'T ARGUE."
 Aku cuba untuk solat malam setiap hari. Apa yang aku buat hanyalah solat tahajjud, solat taubat dan solat hajat. Zikir tidak lepas dari hati dan mulut..dan baca Al-Quran..YA ALLAH, tenangnya jiwa ini..betul ni. Korang cubalah..Tapi janganlah dok kejar solat sunat, solat wajib terbabas hancur remuk ke dinding pula. (Kenapalah pula akuni suka betul istilah terbabas ke dinding).
 Kalo belum cukup lagi lima waktu solat tu, pastikan cukup dulu kemudian barulah kejar yg sunat dl. Buatlah sedikit2x dan pastikan berterusan daripada buat banyak kemudian langsung tak buat..Allah swt lagi suka pada perbuatan sunat yang sedikit tapi istiqamah. Akan tetapi kalolah kita nampak rahmat Allah swt umpama guni-guni yang berisi emas gerenti punyalah berebut-rebut kita melakukan kebaikan..
 About my healthy pula, 2hb Dis ini aku akan mengambil ujian darah untuk hari ke 21 period untuk tengok level hormon progesterone aku pula. Hopefully sumanya sihat dan baik2x belaka. Doakan aku ye..ameen...

No comments:

Post a Comment