Monday 14 November 2011

FINALLY...

  Akhirnya saat yang ditunggu-tunggu pun telah tiba iaitu aku period tanpa makan ubat doktor. i'm waiting for 'her' for almost ten month. kalo preggy dah beranak pun..so skang ini perancangan untuk berusaha pregnant.doakan aku ye.ameen..
  korang mesti nak tau aku buat macam mana kan??? actually aku pun tak tau yang mana satu berkesan. aku mengamalkan jus kismis as-syifa keluaran muslimahshop. aku pi berurut. aku amalkan susu kambing keluaran mitra dan makan telur ayam kampung campur madu dan lada putih (waktu subuh sahaja ye). aku amalkan makan tauge dan sengkuang...dan aku makan herba cina untuk regularkan period..so tak tau yang mana satu..cuma pesan apek yang jual ubat itu : kalo nak mengandung, tinggalkan makan jeruk-jeruk asam, jangan makan benda-benda sejuk dan tajam. paling dia tekankan jangan suka minum ais atau makan buah yang dari peti sejuk supaya rahim tidak sejuk..apapun apa salahnya kita mengikut nasihat orang tua yang berpengalaman kan..

No comments:

Post a Comment